tisdag 6 oktober 2009

Sofie, Johanna och Julia

Hej! Praktikanterna Johanna och Sofie som skriver. Vi är båda födda 1994 och går just nu sista året på Bjursåsskolan. Ett gäng från Eternal Return kom och föreläste för våran skola och vi blev båda intresserade av att praktisera här när Lasse Westin berättade att man kunde göra det om man ville.
Idag är det vår andra praodag, men vi har redan hunnit med en hel del. Hela gårdagen spenderades med en massa bussresor runt till olika högstadieskolor i Falun där vi satte upp affischer om workshopen som kommer att hållas under vecka 42.
Än så länge trivs vi jättebra, och det känns som om dessa två veckor tillsammans med alla människor som jobbar här kommer bli toppen!
/Sofie & Johanna

Kolla in dessa affischer som sitter på era skolor, och glöm inte att anmäla er i tid! Platserna är begränsade.


Hej, Julia Trum heter jag, är 18 år gammal och går andra året på Handel- och administration programmet i Leksand, pga. utlandsstudier är jag ett år bakom de andra i min ålder. När jag skulle börja planera min APU period var det många olika tankar i mitt huvud, vad ville jag göra? Jag ville ut och se något annat, något annorlunda. Min mamma kom på idén att Magasinet i Falun kanske skulle vara något för mig. Jag läste om det och kände att det verkligen skulle vara något som jag skulle gilla. Så jag hörde av mig och några dagar senare hade jag fått min praktikplats. Två veckor kommer jag spendera här och jobba med Eternal Return, ett projekt jag skulle tycka vara kul är om ungdomar i andra städer i Dalarna också skulle ha något som Eternal return. Jag tror det är viktigt att bli inspirerad av folk från sin egen hemort. Jag tror nästa vecka kommer bli super bra! Alla ni som ska hit på föreläsningar och andra roliga grejer kommer verkligen få en upplevelse.
Hoppas alla har det bra ute i solen. J

1 kommentar:

  1. Vi har verkligen de bästa praktikanterna. Ni får vara med oss jämt! Kajsa

    SvaraRadera